De Leerling – Module 5

De Magische Gereedschappen

Let op: Deze module is nog niet in het Nederlands vertaald!

Module Vijf is de draaipunt module van de lessen in het midden van de leerling sectie. Door deze lessen leert de magiër hoe hij zijn gereedschappen tot leven moet wekken, hoe ze samenwerken en onderzoekt hij een aantal van de minder bekende gereedschappen die binnen magie gebruikt worden.

Behalve dat je leert hoe je met het zwaard, de kelk enz. moet werken, leert de leerling ook hoe hij kracht moet ingeven in een getekend patroon om dat patroon in een stuk gereedschap om te zetten.

De leerling begint ook aan de allereerste beginners stapjes naar het leren hoe je een innerlijke tempel en een egregore moet construeren: eerst leert de magiër om zijn eigen patroon te naar buiten te brengen op een stoffen schild dat dan weer een gedelegeerde wordt voor het magische werkgebied door de verbinding tussen de individuele magiër en de innerlijke frequentie van het werkgebied te verdiepen. Dit bloeit uiteindelijk, in de adepten modules, uit tot de vaardigheid van het bouwen van een innerlijk construct, compleet met zijn eigen egregore; een construct die sterk is, gecontacteerd en gecontroleerd maar waar toch de krachten van de natuur doorheen vloeien. Let op: er is in les twee een link die niet meer werkt over Keltische Zwaarden. Met dank aan Jo Flinders voor zijn oplettendheid. Dit is een alternatieve link die je kunt gebruiken:  https://web.stanford.edu/dept/archaeology/cgi-bin/archaeolog/?p=18


Informatie Over de studie

LEES DIT VOORDAT JE AAN DE CURSUS BEGINT

 1. Houd een eigen tempo aan Sommige modules kunnen gelijktijdig worden gedaan en andere niet. Je zult snel inzien welke lessen wekelijkse oefeningen zijn die doorlopen en welke je afzonderlijk op moet focussen. Werk een rooster uit voor je studie/experimenten dat voor jou werkt. Er loopt geen stopwatch mee en het is geen race.

2) Maak zowel op papier als digitaal aantekeningen. dat is erg belangrijk. Zorg dat je een oefenschrift hebt voor elke module. Geef duidelijk aan bij welke les de aantekeningen horen en berg het schrift op als je de module hebt afgerond. Het is belangrijk dat je je werk zowel op papier als op je computer hebt. Doe je opstellen en schriftelijke opdrachten op een computer en sla ze op ook op een USB stick zodat je een veilige kopie hebt.

Als je een mentor wilt hebben voor je Ingewijde en Adept training, dan zul je deze digitale en geschreven aantekeningen als onderdeel van je aanvraag moeten overleggen. Zonder de aantekeningen kun je geen mentor toegewezen krijgen.

3) Leer om flexibel te zijn en je aan te passen. Als je iets in de cursus tegenkomt waarvan je niet zeker weet hoe je het moet doen of dat je niet volledig begrijpt, neem dan wat afstand en denk er over na. Het is belangrijk dat je je leert hoe je je moet aanpassen, experimenteren en vooruit gaan zonder dat je elke stap telkens opnieuw uitgelegd moet krijgen – als je vast komt te zitten, werk dat dan zelf uit.

4) Loop niet vluchtig door de lessen heen. Dan leer je dus niets en je zult je niet goed ontwikkelen. Doe langzaam aan en neem je tijd. Sla ook geen lessen over, ook niet als je denkt dat je het onderwerp al goed kent.


Vergeet niet, twintig minuten per dag oefenen is veel beter dan een of meer uren twee keer per week. Weinig maar vaak is de sleutel.”

— Josephine McCarthy