De Leerling – Module 8

Innerlijke Tempels

Let op! Deze module is nog niet naar het Nederlands vertaald.

Innerlijke tempels zijn een belangrijk aspect van het werk van een adept en het leerproces van de innerlijke tempels, wat ze doen, hoe ze werken en waarom een magiër er mee werkt is een proces dat al in de leerling fase van de training begint.

Hoe de magiër deze innerlijke tempels benadert bepaalt of de innerlijke contacten, innerlijke priesterorde, wakers en de structuur zelfs reageert op de pogingen van de magiër om met hen te werken. In deze module leert de leerling hoe hij de priesterordes en de tempels zelf moet benaderen en er een verbinding mee moet leggen.

Deze module leidt de leerling via de basis tempels van de elementen, die de bron zijn van alle tempel kracht, naar de tempels van de richtingen van waaruit zo veel magische plaatsen stromen.


Informatie Over de studie

LEES DIT VOORDAT JE AAN DE CURSUS BEGINT

 1. Houd een eigen tempo aan Sommige modules kunnen gelijktijdig worden gedaan en andere niet. Je zult snel inzien welke lessen wekelijkse oefeningen zijn die doorlopen en welke je afzonderlijk op moet focussen. Werk een rooster uit voor je studie/experimenten dat voor jou werkt. Er loopt geen stopwatch mee en het is geen race.

2) Maak zowel op papier als digitaal aantekeningen. dat is erg belangrijk. Zorg dat je een oefenschrift hebt voor elke module. Geef duidelijk aan bij welke les de aantekeningen horen en berg het schrift op als je de module hebt afgerond. Het is belangrijk dat je je werk zowel op papier als op je computer hebt. Doe je opstellen en schriftelijke opdrachten op een computer en sla ze op ook op een USB stick zodat je een veilige kopie hebt.

Als je een mentor wilt hebben voor je Ingewijde en Adept training, dan zul je deze digitale en geschreven aantekeningen als onderdeel van je aanvraag moeten overleggen. Zonder de aantekeningen kun je geen mentor toegewezen krijgen.

3) Leer om flexibel te zijn en je aan te passen. Als je iets in de cursus tegenkomt waarvan je niet zeker weet hoe je het moet doen of dat je niet volledig begrijpt, neem dan wat afstand en denk er over na. Het is belangrijk dat je je leert hoe je je moet aanpassen, experimenteren en vooruit gaan zonder dat je elke stap telkens opnieuw uitgelegd moet krijgen – als je vast komt te zitten, werk dat dan zelf uit.

4) Loop niet vluchtig door de lessen heen. Dan leer je dus niets en je zult je niet goed ontwikkelen. Doe langzaam aan en neem je tijd. Sla ook geen lessen over, ook niet als je denkt dat je het onderwerp al goed kent.


Vergeet niet, twintig minuten per dag oefenen is veel beter dan een of meer uren twee keer per week. Weinig maar vaak is de sleutel.”

— Josephine McCarthy